onsdag 3 december 2008

träsmak i baken och hund smakar i munnen

Enligt planerna skulle vi idag ha åkt ner till sköna skåne. Men ett impulsivt beslut ledde till att resan påbörjades redan igår. När mörkret lagt sig som en slöja över en sörjande spände vi fast oss i bilen och började turen ner mot Malmoe. Vad vi inte hade haft med i vår planering var det faktum att det snöade, regnade och var dimmigt ute. Sikten ut var ungefär som en 85-årings efter att flaskbottnarna till glasögon trillat av. Vi kan alla vara tacksamma över att det inte var jag som körde.

Jag var svettades värre än en hycklare i kyrkan och tvångsblundade varje gång vi skulle köra om en lastbil. Min taktik var följande: ska vi vara med i en olycka så vill jag inte veta om det. Men Mattias körde stabilare än en hjärnkirurg tråcklar.

Under vår rastpaus passade jag på att köpa legendariska Banana skid varpå Smulan, som enivst skulles sitta i mitt knä hela vägen, helhjärtat försökte bända upp min mun och få sitt eget samkprov av en färdigtuggad Banana skid.


Alla har en, även du - Någon som gärna äter upp dina rester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar