söndag 28 december 2008

jääs jääs jaaall

Ännu en av otaliga jular är avklarad. Riktigt mysigt och trevligt var det och tomten var snäll som kom med julklappar en andra gång. Nyår flyr vi från alla nyårsfester och beger oss till en stuga i Dalarna och jag ska äntligen få utöva mina skidtalanger a la Gunde i backen.

se upp i backen sju hål i nacken.

Ärligt så är jag väldigt nervös för skidpremiären. Det tog en vintersäsong i Sälen att lära sig åka, men då jag lämnade Sälen efter några intensiva månader så lämnade jag även skidorna och allt vad liftar det finns.

Men du så är jag likt en bomerang på väg tillbaka till backen. Idag inhandlades nya skidbyxor och lycklig som ett snorigt småbarn log jag hela vägen till kassan. Ett fint rött pannband och ett par ordentliga vantar fick följa med. Kanske laddar jag upp lite för mycket, vi ska ju trots allt bara åka skidor en dag. Men jag har storslagna planer på att åka pulka någon gång innan snön lämnar plats för solsken och gröna backar. Bättre att förbereda för mycket än för lite.

Vi diskuterade huruvida vi behövde skidglasögon. Med ett skratt avfärdade vi behovet av sådana för min del. Hastigheten jag kommer upp i när jag åker i barnbacken kräver knappast något ögonskydd. Om min hastighet ens får en snöflinga att fräsa till och lyfta från marken så lär den inte komma längre än att den nuddar vid pjäxan och vinden lär ju knappast vina i mitt hår när jag plogar mig genom barnbacken ett steg i taget. Ååååh vänd, Åååååh vänd, Ååååh vänd....

Barnbacken here I come!

Alla har en, även du - Dröm om att vara Gunde i backen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar