måndag 20 december 2010

Påminn mig att aldrig flytta till nyköpi

Påminn mig att aldrig flytta till nyköping om jag jobbar i sthlm. I alla fall inte vintertid. Tåget från nyköping inledde dagen med 7 min försening och 7 avfrusna tår. Framme i sthlm var centralstationen ombyggd och jag sprang runt som en halshuggen höna utan klart mål. Eftersom jag föredrar buss som transportsätt har jag helt varit ointresserad utav att lära känna centralens nya vägar. När jag tillsist hittat ner i helveteshålet (t-banan) mötter jag av en högtalarröst som informerar mig att min första tilltänkta flyktväg ut därifrån inte gick på grund av elfel på slussen, så jag slängde mig in i nästa vagn och fick åka en hel hållplats tills föraren fick be alla att lämna vagnarna pga av ngt tekniskt fel. Upp från helveteshålet och iväg till bussarna. Självklart var jag på fel sida av stan för att veta vilken buss som var rätt så jag fick ta en buss några hållplatser hemåt för att där göra ett byte till min vanliga buss. Nu sitter jag på rätt buss men fel tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar