söndag 24 maj 2009

hjärnskadad?

Jag har lokaliseringsproblem. När klockan ringde i morse kunde jag inte inse att jag vaknat i Örebro, eftersom jag mindes att jag gått och lagt mig i sthlm. Bilresan 02.00-03.30 sthlm-öret hade jag förträngt. Skitförvirrad stirrade jag ut klockan som visade 09.30. Den skulle ju ringa vid 06.00 i stockholm. Varför är jag i Örebro och varför är klockan 09.30.

Bättre har det inte blivit under dagen. Vid det korta strömavbrottet här i Örebro tänkte jag "jaja, jag kan väl gå ner en runda på stan, det var ju så länge sedan jag var i Ystad" YSTAD? var fick jag det ifrån? Lite senare läser jag på facebook att även fler upplevt strömavbrottet och tänker "shit, det måste varit ett stort strömavbrott eftersom det slog till både i Ystad och i Örebro!" och går direkt in på aftonbladet för att se om det skrivit om strömavbrottet som slagit ut halva Sverige.

Sen hinner jag tänka en gång till att jag ska fråga mamma om vi ska gå en runda på stan...i Ystad.

Men jag har listat ut varför min trötta hjärna är övertygad om att den är i Ystad. Vi har nämligen likadan soffa som Mamma har i Ystad och sen jag möblerade om förra veckan så står teven på samma ställa i förhållande till soffan och fönsterna är placerade så att solljuset kommer in på samma sätt som hos mamma.

Nu ska jag inte gå ner på stan, jag ska gå en promenad runt golfbanan. Jag ska inte ta med mig mamma, men Smulan ska med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar