onsdag 27 maj 2009

Rent hus - smutsiga tankar

Tittar på Rent hus och reagerar genom att växla mellan skratt och hulkningar. Förresten så har jag varit på champangeprovning Marie-Louise Danielsson Tham. Carl Jan var också där. Champange för Carl Jan är som bensin för en bil och man kan säga att Carl Jan var fulltankad.

Hånfullt tittar jag kritiserande på den smutsiga lägenheten som visas upp i tv. Men ser sen ganska snabbt skamsen ut när jag tittar på vår egen lägenhet. Det kallas flyttkaos, men det ser mest ut som att lägenheten har kräkts.

Av 6 timmars flytt gick 1,5 timme åt att tjafsa om huruvida vi skulle spara eller slänga den trasiga cd-spelaren.

Mitt argument: CD-spelaren är trasig.
M's argument: Radion fungerar.

Mitt argument: CD-spelaren är trasig.
M's argument: Kassettbandspelaren fungerar.

Mitt argument: CD-spelaren är trasig.
M's argument: Det är bra högtalare.

Mitt argument: CD-spelaren är trasig.
M's argument: Man kan koppla den till teven.

Mitt argument: CD-spelaren är trasig.
M blir irriterad och säger högt: Den fungerar bra.

Jag: CD-spelaren är vad man brukar kalla DEFEKT!
M: Det är bara för att den är min du vill slänga den.

Jag: Det är bara för att den är din du vill behålla den.
M: Ja.

Jag kommer på att om M får behålla något som är hans så behöver jag inte slänga ut mina oljefärger som kommer att vara nästa diskussions-förmål: Klart att du ska få behålla sin cd-spelare. Ska vi ha den i köket?

M svarar glatt: Ja det kan vi väl ha, visst är den fin?

Jag: mmm... älskling, jättefin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar