fredag 28 januari 2011

panik

när jag gjorde mig redo för att lämna jobbet upptäckte jag att min mobil var bort. Jag visste inte om jag hade den på ljudlös så jag finkammade kontoret utan framgång, letade i väskan, jackan,toan till och med de toalettern jag inte varit inne på och lunchrummet. Helt borta var den. Efter ett tag kom en kollega som sett mig leta in med en lapp. På lappen stod en beskrivning av min telefon och vem som hittat den (i lunchrummet). En snäll forskare på våningen ovanför hade mobilen och hade lyckligtvis inte gått hem för dagen. Så upphittandet av telefonen firade jag med att köpa två smarriga bakelser. Dock inte till forskaren, kanske får jag köpa en bakelse till henne nästa vecka som tack. Blixten har smittat mig med snorighet och halsont så vi ska bädda ner oss och bara mysa hela helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar