torsdag 24 mars 2011

debatt

varför envisas Debatt på SVT med att ta in avdankade dokusåpadeltagare som ska sitta och vara låtsasprovokativa? Det blir cirkus när dessa dokusåpapersoner (som i 99% av fallen nu går under titeln bloggare) ska vara häftigt rebelliska och ha en way out-åsikt som absolut inte stämmer överens med den klassiska Svensson-typen. Vill man locka unga tittare? Vill man skrämma bort mossiga tittare? Det är helt okej för mig att debattprogrammet har sin grund helt och hållet i dessa specialbegåvade människors åsikter, absolut, men kan det inte sändas på trean klockan ett på natten då? Eller i alla fall inte annonseras ut som ett seriöst program för på grund av den bristande programinformationen inför varje program så hinner jag aldrig plocka fram skämskudden. Istället sitter jag helt utan något att gömma ansiktet i när dessa fantastiska (men lite dåligt genomtänkta) karaktärer blottar sina tankar.

1 kommentar:

  1. Hei

    Jeg lurte på om du hadde lyst på et samarbeid med oss?

    Vi vil sponse din blogg med et gave kort på 200 kr som hoved premie i konkurranse for dine lesere.


    Vi selger eksklusive baby-filt på www.babyfilt.info

    hvor du får navnet til barnet på, fødselsdato, fødselsvekt, klokkeslett og lengde.

    Ha konkurannse i min. 2 uker.

    Skriv om oss og link til vår side www.babyfilt.info

    Eksampel på Tävling.


    Har just nu en tävling om ett presentkort på 200 kr från Babyfilt.info , en hellt unik filt med namn födelsedatum och vikt är en utan deras fina produkter.!
    Babyfilt.info gör underbara babyfiltar som dessutom är personliga!

    Anledningar till att välja en filt från babyfilt.info:
    • Du beställer en filt som tillverkats enbart för dig.
    • Det finns inte två likadana filtar i världen!.
    • Perfekt som julklapp, födelsedagspresent, doppresent eller till andra högtider.
    • Välj mellan rosa eller blå.
    • Mått på filten: 100 cm x 70cm
    • Filten är allergitestad och miljövänlig.
    • Filten är tillverkad av ekologisk bomull.

    Genom ett samarbete med babyfilt.info har jag nu fått chansen att
    lotta ut et gave kort på 200 kr till någon lycklig själ bland mina läsare!!

    Klicka på bilden för att komma till sidan


    För att delta i tävlingen gör du följande:

    1. Besök Babyfilt.info

    (www.babyplaid.info om du bor i Danmark
    www.pledd.net och om du bor i Norge).

    2. Välj dina produkter.
    3. Ange de produkter du är intresserad av i en kommentar och länka till dem.
    4. Kom ihåg att lämna din e-post eller bloggadress i fältet för detta.
    5. Skriv sedan en text om att du är med och tävlar och länka till Babyfilt.info på din blogg.

    2 lotter: Kopiera tävlingsbild + kursiv text ovan och lägg in på din blogg. Bifoga fullständig URL i din kommentar, så får du automatiskt två lottchanser när jag drar en vinnare! (det behövs bara en kommentar!)

    Har du ingen blogg? Maila då fyra vänner och skicka en kopia på mailet till mig (jag ska kunna se de andra mottagarna också!) så jag kan se att det gått rätt till. kontakt@pledd.net

    SvaraRadera