torsdag 7 april 2011

jag blir så jävla förbannad

jag blir helt tokigt arg när busschaffören kör iväg när jag kommer springandes och endast är en meter från bussen. Då menar jag inte som när folk säger att de sprang efter bussen men egentligen tog de bara två hoppsansteg sekunden efter att bussen börjat köra iväg och fäller sen ut händerna i uppgivenhet som fotbollspelarna gör när de missar en straff fast chaffisen inte hade kunnat ha nån aning om att de skulle med bussen eftersom de sekunderna innan släpade fötterna efter sig. Utan jag menar sprang halva gatan, ökade takten på upploppet och minst sagt snubblade på mållinjen. chaffisen såg mig komma men vända snabbt bort huvudet och fortsatte köra. VI HADE ÖGONKONTAKT! och mina ögon sa "stanna där du är för fan" men han stannade inte. Jag började genast leta efter stora stenar att slunga in i bussen sen övervägde jag att bara springa rekordsnabbt och sparka ner bussen och slutligen tänkte jag springa till nästa hållplats sen skrika på honom och spotta på hans näsa. Men nu kom nästa buss så allt det där hade varit fruktansvärt onödigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar