fredag 8 april 2011

vill också resa

jag älskar att åka buss. Vid 4 tillfällen har jag åkt buss hela vägen ner till spanien, that's how much I lööv it. Smulan håller inte med, hon gnäller och krafsar på mig = hennes sätt att säga -är vi inte framme snart? som ett tjatigt litet barn. -snart är vi framme gumman, säger jag då till henne, snart, lägg du dig ner så länge.

framför mig sitter ett ungdomsgäng som ska flyga till Spanien nu ikväll, självklart lyssnar jag på deras konversationer. Jag vill också ut och resa, jag låtsas att det är mina vänner och att jag också är på väg till spanien. När någon säger något roligt och alla andra skrattar så skrattar jag också, fast ljudlöst, men det ökar i alla fall känslan av att jag är en i gängen och snart ska ut och resa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar