söndag 1 februari 2009

titta vem som cyklar nu...

Imorgon börjar den första dagen på mitt nya jobb. Jag har gått från student på universitetet till anställd på universitetet. Det känns riktigt bra.

Och som ersättare och studentkårens nya kanslist ser vi den eminenta Emilie som genomgick en hård intervju (jag var inte där och vittnade den men blod, svett och tårar utgår jag från att det var).

Idag har vi gått en långpromenad runt Naturens hus. Men vi har även lyckats ta mått och beställa en frack åt Mattias så vi kan glida runt i våra stylish outfits på akademiska årshögtiden.

Nu ska jag sova för klockan ringer 04.30, man kan lätt säga att veckorna börjar hårt sen Mattias börjat jobba i sthlm och ska ha skjuts till tåget varje måndagmorgon som går 05.21. Jag kommer inte lyckas somna om när jag kommer hem för a. Jag har en dryg hund som tycker det är helt ok att gå upp och inte somna om b. Grannens väckarklocka ringer lagom tills jag kommer hem o ska somna om. Grannen gillar sin snooze-funktion och vi har (skrämmande) lyhört här. Vid mer än ett tillfälle har jag övervägt att skrika "man vakna för helvete då".

Så imorgon håller jag mig vaken tar ett långt bad och promenad med Smul och sen går på APT-möte (lagom tills jag slutat på den arbetsplatsen) och ska entrar jag mitt nya jobb.

wish me luck.

Alla har en, även du - första dag på resten av sitt liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar