söndag 25 januari 2009

Shopping makes me feel good

Mattias står just nu med tusen träbitar omkring sig som tillsammans ska blida ett nattduksbord från IKEA. Det är upp till bevis som gäller, ska han lyckas bygga ihop den utan några svordomar?

Jag fick äntligen lite tid över till att bege mig ut i affärerna och shoppa loss lite. Först med Emilie i förra veckan och sen med Mattias igår och idag. Överdrivet mycket kläder samt skor, vardagsrumsmatta, nattduksbord och hundkoppel har vi fått med oss hem.

Men något jag inte har fått är ett svar från Ullmo angående fisken bland räkorna. Har hört flera som har fått ett förlåt-oss-brev när de klagat men tydligen var jag inte tillräckligt arg när jag klagade. Jag körde på den trevliga men missnöjda stilen. Tydligen ska man vara hotfull och beskriva hur världen gick under för att de ska be om ursäkt.

Nu börjar karlen se förvirrad ut bland träbitarna, dags för kvinnan to step in and take over om det ska bli något nattduksbord den här kvällen.

Förövrigt är jag snart anställd och mina studentdagar är över, kanske för gott.

Alla har en, även du - IKEA-pryl som var förvirrande svår att bygga ihop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar