fredag 26 november 2010

Fynda gör en glad

Idag var Mr ledig från jobbet och eftersom jag var besviken över gårdagens misslyckade loppis bestämde jag mig för att bege mig ner på stan för lite shopping, helt för mig själv. Utan otålig bebis i vagn och utan otålig sambo i släptåg.

Sagt blev gjort och jag fick med mig en Tiger of Sweden kappa, en grå kavaj och ett gosedjur till Sixten och två matkassar fyllda till bredden med mig hem.

Let the fredagsmys begin ropade jag glatt för mig själv (i mitt huvud) samtidigt som jag vandrade till busshållplatsen. Skuttandes på små rosa shoppingmoln återvände jag till bussen. Busshållplatsen var överfyllld och folk köade på ett mycket störande sätt då det inte gick att gå bakom hela kön eller runt kön. Om jag skulle ställa mig sist i kön skulle jag stå mitt i vägen. Samtidigt som jag försöker bestämma var jag ska ställa mig ropar biljettkontrollant att de släpper på folk även bak på bussen så jag gjorde valet att gå förbi halva kön och bestämde för mig själv att den halvan minsann fick hoppa på bak och därför ställde jag mig enligt min mening längst bak i den främre kön. Ett helt hav av små diskreta suckande och mumlande "meeh", "tränger sig", "jaahaa" trängde fram i vinterkylan. På ett väldigt typsikt svenskt vis var det ingen som vågade säga något högt. "Herregud" blev mitt svar och sen var jag noga med ett släppa på att svenssons innan jag själv klev ombord med mina gigantiska kassar som jag väldigt noga lät bumpa in i varje person som jag passerade på min väg längst bak i bussen för att på mitt eget sätt diskret smygdemonstrera att det minsann hade varit smidigare om jag gått på först. Ingen fick ett Fransesca-utbrott inte ens jag så jag tar det som att bussresan hem gick bra ändå.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar