onsdag 24 november 2010

roligt på tradera


Mr är och spelar för Kungen och skulle sen vidare på en konsert med ett punkband. Jag roar mig med Tradera. Tradera är en speciell värld med många speciella männ
iskor. Man måste nog besöka Tradera någorlunda regelbundet för att inte chockas så brutalt av alla människor i Traderavärlden. Jag gör nedslag där ibland och köpte precis en jacka till Sixten för 37 kr. För mig som köpare har säljaren noga poängterat att det finns regler att följa, så som många andra säljare gör i sina annonser. Dessa regler följes av ett antal utropstecken och gärna några särskrivningar. Jag är allergisk mot många utropstecken!!!!!!!!!!!!!!

Inget vinnar mejl!!!!!!!!!!!! Endast Traderas mejl!!!!!!!!!!!!!!!!!! Pengar på mitt konto inom 3 dagar!!!!!!!!!!!!!!!! Jag ansvarar inte för postens slarv!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Herregud människor, fastnar ni på tangenterna varje gång ni gör ett utropstecken? Talar ni så där till folk normalt också. Håret hade blåst av skallen på den ni pratat med om ni gjort ett sådant utrop i huvudet på människan.


Sen är det även kul att folk säljer allt. Allt!!!!!!!!!!!!!!!
människan här säljer rabattkuponger (som denne troligtvis stulit i närmaste närbutik). 10 kr rabatt på 5 barnmatsburkar. Utropspriset är 1 kr / kupong och personen vill ha 6 kr i frakt. Alltså skulle köparen göra en vinst på 3 kr, alltså en vinst på 60 öre per burk. Vem (här lägger jag gärna till ett gäng ??????????????) lägger ett bud på det? Och vilken människa är det som säljer kupongerna för att tjäna 1 kr? Okej, det kanske, kanske kan bli budgivning och men det kan omöjligt vara någon som lägger mer än 3 kr i bud. Allt över det skulle leda till en +- eller - affär. Så dum kan väl ingen vara, inte ens någon på Tradera. Snälla säg att ingen är så dum. Snälla!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Update: nämen oj! Nu ser jag att någon faktiskt har lagt ett bud. Vilken gniden människa där ute sitter just nu och tänker att den har gjort sitt livs affär? Elen som förbrukats till datorn och arbetsbortfallet på grund av surfande har kostat dig mer än de 60 öre per burk du just nu tror att du har tjänat in.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar