söndag 18 januari 2009

tomorroow tomooorow you're only a day awaaaay

imorgon börjar det igen. Planerad kommunikation 2 is the shit för den här terminen. Kriskommunikation, webb, kampanj och praktiks en bär det av till stockholm till min älskling.

Jag tillhör en, tydligen ganska liten, skara folk som faktiskt aldrig drömt om att bo i stockholm eller haft någon god tanke om det. Göteborg däremot gillar jag skarpt.

Så Mattias får flytta före, kolla läget. Bo in sig i en lägenhet, hitta till närmaste affär och tunnelbana. Sen kommer jag, som bambi på hal is och får åka provrundor i tunnelbanan, sätta kryss på kartan för att hitta hem. Öva bort de skorrande rrrr:en och spotta ut gröten och lägga på en dryg stockholms-attityd.

Jag ska skippa mina fördomar jag har om stockholm och dess invånare. Jag ska börja med att hata det, sen växer kärleken sakta fram. Stockholm here I come and I'm gonna love you, later.

Förresten tror jag att jag inte bara börjar bli gammal, jag är seg också. Tydligen har hela världen upptäckt spotify och sysslat med det i flera månader utan att jag har haft en aning. Igår fick jag en ordentligt genomgång av Emilie. Jag har ingen Ipod, jag har inget spotify, jag har nästan inget musikintresse. De 25 låtarna på min dator är inte där på grund av mig . För att bli accepterad in i 2009 så måste jag skärpa mig på musikfronten och vara sådär hipp.


Alla har en, utom jag -god kännedom om spotify

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar