torsdag 24 februari 2011

Bröllop!

Igår fick vi inbjudningar till vårens bröllop. Mattias ryckte kuvertet ur näven på mig och skrek att han skulle öppna och ivrig som en iller klamrade jag mig fast på hans axel samtidigt som vi i kör aaah..åååhhhh....oooohhhh-ade oss samtidigt som vi läste inbjudan. Att vi sedan blev toastmasterpar till bröllopet gjorde oss malliga så vi nästan slog huvudet i taket av stolthet.

Självklart ska Mattias spela på bröllopet och självklart ska jag hålla ett tal, kanske två eller ja, vem vet jag kanske kommer stå upp och babbla mig igenom hela bröllopet. I vilket fall som förvann vi genast in i våra egna favoritvärldar, Mattias= musik, jag=hör min egen röst sen övade vi på våra uppgifter hela kvällen. Kiddo blev lovad 15 minuter att underhålla gästerna på (eller jag kanske övertalade den blivande bruden att ge min unge 15 min av deras bröllop, lite oklart hur det gick till). Jag försökte i alla fall träna in ett litet nummer med honom igår men eftersom hans favorit syssla är att peka på saker och säga tihtthhahh (alltså "titta" fast onödigt utdraget) så kom vi ingenstans med det igår.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar