fredag 11 februari 2011

Förslag på frieri

Förslag på frieri som inte är så bra:

Jag faller för grupptrycket när jag för tredje gången hörde någon på mitt jobb avsluta sin mening med "..alltså så mejlade han från hotmail, haha, hur seriöst är det liksom" och sen skrattar alla, jublar "hotmail" fniss fniss. Själv skrattar jag krystat med varje gång och försöker skriva, eller nej, skrapa in en mental note i hjärnan "måste skaffa g-mail adress".

När jag sen tog tag i saken och ska registrera en gmail-adress så kan jag inte välja johanna.christensen som jag vill ha. Först övervägde jag att skicka hotmail (fniss fniss) till personen och tvinga den att lämna ifrån sig mitt namn. Sen testade jag att slänga runt namnet christensen.johanna, men nej, någon gniden jäkel har snott det med. Gmail ger mig flera förslag som är lediga joh.johanna.christensen, chris.joha.joha123, 12johanna12christensen12 osv. Orka upprepa sin adress till någon "ja, då kan du maila det till mig på ett två..jag sa två..alltså som i två...(så måste jag uttala å:et på rikssvenska annars fattar ingen) sen joha och sen en punkt och sen christen, alltså som i religonen fast med c h sen en trea...osv.

Efter ett tag försökte jag para ihop mitt förnamn med Mattias efternamn och en stor fin grön bock dök upp, namnet är ledigt. Jag övervägde att registrera mig på den adressen och sen ha den vilande till den dagen helvetet fryst till is eller Mattias friat (vilket som nu kommer först, det är ett jämnt race). Jag ringde till Mattias och väste "Nu får gifta oss så jag kan skaffa ett jävla g-mail konto". "Romatiskt, verkligen," svarade Mattias "just därför ska vi gifta oss".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar