måndag 7 februari 2011

ny tv

vi slog på stort i helgen och kastade ut (ställde i gästrummet) tjocktvn och köpte oss en slimmad modell. Mr kopplade högtalare till tvn och sladd så vi kan koppla datorn till tvn. Alltså är vi på toppen av teknologin nu, inte toppen av teknologin 2011 utan mer toppen av teknologin 2001 men 10 år hit eller dit spelar ingen roll. Huvudsaken är att vi känner oss sjukt fräsiga. Nästan så fräsiga att jag på ett lite tantigt vis vill kasta ur mig engelska uttryck bara för att trycka på hur hippa vi är nu. I samband med tv inköpet såg vi till att få två hyllor uppborrade med hjälp av mattias bror. På den ena hyllan fick högtalarna flytta in och jag började genast spåna på hur vi ska fylla ut resten av utrymmet på hyllorna när Mr hekt plötsligt fick mig helt ur balans när han sa: du kan ju komma på något fint att ställa på hyllorna och så...

Jag som vanligtvis får slåss för varje pinals rättighet att ta sig in i vårt hem eller smussla det över den hårt bevakade gränsen till "men vi har ju redan så mycket saker"-land kom helt ur fokus och vet inte alls hur jag ska hantera den nyvunna friheten. Det har resulterat i att hyllorna nu stått tomma i över 24h. Det är på samma nivå som den gången vi var på IKEA och mr helt plötsligt gick med på att köpa saker, då åkte vi hem tomhänta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar