måndag 13 september 2010

god gärning

Jag inledde dagen med en god gärning, inte visste jag att jag var så trevlig 06.50 på morgonen men tydligen var jag det. Ge bort min biljettremsa, åka med en buss för att visa vägen och sen följa med en främmande person till en lektionssal är inget jag gör varje dag. Men det är inte heller varje dag jag stöter på en nervös tjej som på knakig svenska förklarar att hon måste ta sig till KI för att skriva ett prov så hon kan få jobba som läkare i sverige men har ingen aning om hur man köper en bussbiljett, har lämnat mobilen hemma och har missförstått sin vägbeskrivning och tror att hon ska hoppa av vid Karolinska sjukhuset som var slutdestinationen för bussen men inte hennes avstigningsplats.

Nu håller jag tummarna för att provet gick bra för henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar