onsdag 22 september 2010

Thailand

Jag skulle gått och lagt mig tidigare men fastnade i ett program på femman (gissar på femman för det var ett program helt i deras stil) om folk som turistar i thailand, begår brott och får gå direkt till fängelse utan att passera gå. Sen sitter turisterna i häkte och gråter över att de har köpt droger/misshandlat någon/snott något/försökt bryta sig in på en bordell och åkt fast, för de är ju bara där på semester och hade ingen aaaaaning om att thailand var så hårt. Genom hela programmet är det en fråga jag inte kan släppa HAR INGEN SETT BANGKOK HILTON???

När jag hör om någon som berättar om sin Thailandsemester och hur uuuunderbart det är där ser jag i mitt huvud bara små fängelseceller med 150 fångar, en miljon kackerlackor och en hink i mitten som alla måste uträtta sina behov i.

Thailand borde införa krav på att alla flygbolag måste visa Bangkok hilton på ditresan och eftersom flygturen är så jädrans lång kan de visa den där andra filmen också den där Paradise-någonting, kommer inte ihåg namnet men samma tema som bangkok hilton - turist åker till thailand, turist råkar begå ett brott, turist hamnar i fängelse.

Jag har verkligen inga planer på att någonsin sätta min fot i thailand, skulle jag råka hamna där så skulle jag inte ens våga släppa en fis av rädsla för att irritera en polis och spendera mina närmaste 15 år bajsandes i en hink inför 149 andra brottslingar och en miljon kackerlackor.

Det här har jag lärt mig om thailand :

-Om man nu semestrar i thailand och gör något olagligt måste man ha en bra förklaring. Det räcker inte att säga "jag bara vände mig om sen hade någon lagt droger i min mun/satt en hora på mig/sprungit rakt in i min knutna näve..flera gånger.."

-Baht, man måste ha baht. Muta, muta och muta. Av kvällens program lärde jag mig även att man måste få ett kvitto med sitt namn på sin muta annars förstörs ens korrupta plan av en korrupt jäkel.

-thailand är helt fel jävla ställe att tänka: "mjaa, jag är ju ändå på semester och en plasthink med sprit hade ju inte suttit helt fel" eller "jag är ju ändå på semester, kanske läge att prova den där partydrogen nu" eller "undrar om det där med att skjuta ut pingisbollar stämmer, bäst att gå in och kolla, jag är ju ändå på semester" eller slutligen "den där mannen är ju snygg klart jag kan hjälpa till och bära hans väskor till planet..."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar