onsdag 29 september 2010

slut i rutan

Jag har varit så jäklans trött de senaste dagarna. Helt galet trött. Det började med att jag låg vaken en hel natt och psykade mig själv. Jag skrämde upp mig själv på grund av min rädsla för mörker så jag var tvungen att hålla andan av ren skräck. Av ingen anledning alls. Hur mycket jag än lyssnade hörde jag inget konstigt ljud, hur mycket jag än stirrade såg jag ingen konstig skugga och det skrämde mig ännu mer. Mr, Blixten och Smul sussade sött i rummet samtidigt som jag kallsvettades, smågrät och darrade som ett asplöv. Söka hjälp, ja..why not? När jag väl somnade var det bara massa snurriga läskiga drömmar och jag vaknade med ryck flera gånger. Det var jävligt dumt, för sen var jag helt aptrött hela dagen. Natten till idag sov jag bättre men vaknade flera gånger eftersom Lillfisen låg i sängen hos oss, då vaknar jag hela tiden och måste kolla så han andas, har täcke på sig, ligger bekvämt osv. själv ligger jag och balanserar på sängkanten med rumpan hängandes ut över kanten för att ge den lilla sovgrodan så mycket plats som möjligt.

Imorse vaknade Lillfisen vid 5-snåret, vi gick upp käkade gröt och somnade igen. Sen vakande han vid 9-snåret, vi gick upp käkade välling och somnade igen sen gick vi slutligen upp 10.45 och var toksena till babysången.

30 min till, sen går jag och lägger mig.

Förresten, Bosse, syrrans ena hund, envisas med att försöka slicka i min armhåla, han är ett sådantdärant mellanbarn. Mellanbarn är lite udda har jag hört....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar