lördag 16 oktober 2010

trött på allvar


jag är så trött att jag inte kan komma till ro och somna. Balen igår var fantastiskt trevlig, tröttheten idag är fantastiskt hård.

Trots min trötthet lät jag mig inspireras av min systers tre-rätters meny i går och slog till på att laga en egen many idag. Trots mångas påstående att jag och min syster är så lika så avslöjar våra menyval en hel del om oss tycker jag. Nu minns jag inte i detalj vad syrran lagade (eftersom jag inte fick nöjet att delta i ätandet av rätterna).


Syrrans förrätt: Carpaccio på oxfile med parmesanost och kantareller
Min förrätt: En brödskiva med stekta kantareller och rödlök

Syrrans huvudrätt: Lax- och kräftpaella med ugnsgrillade vitlökmarinerade havskräftor
Min huvudkött: Köttfärsfyllda paprikahalvor med lite riven hushållsost.

Syrrans efterrätt: Romkokta päron med lättvispad grädde
Min efterrätt: Äpplepaj med valnötter

Syrran inhandlade sina råvaror i Hötorgshallen, färsk, fräscht och dyrt. Jag inhandlade min råvaror i ett trångt litet Ica på St:eriksplan, trångt, instängt men faktiskt också ganska dyrt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar