söndag 22 november 2009

bal på slottet

Igår var inte en helt vanlig lördagskväll. En vanlig lördagskväll hade den här gravida kvinnan suttit hemma i soffan och jäst, förmodligen tittat på Robinson. Just nu sitter iofs den här gravida kvinnan i soffan och jäser samtidigt som reprisen av Robinson går på tv. Meeeen igår bjöd på en fördrink på självaste slottet och en bal på sjöfartshuset.

Jag fick tag på en tjockisklänning till balen men provade min två fina balklänningar bara för att se om det skulle gå. På något sätt inbillar jag mig att bara för att mina mjukisbyxor passar fortfarande så ska allt passa. Jag kunde inte andas i någon av klänningarna och sömmarna runt midjan hade spruckit om jag rört på mig. Så tjockisklänningen i superstretch åkte på och satt mjukt och fint på kroppen. I ett svagt ögonblick bestämde jag mig för att klackarna skulle på kvällen till ära och jag slog dövörat till när Mr Klister försökte övertala mig att ta med ett par extra skor. Jag borde ha tagit med mig ett par extra skor.....

Kroppen höll på att dö under slutet av kvällen och allt som kunde göra ont gjorde ont. Idag sov jag till 12.00 och är helt mör i kroppen. Vi har alltså lärt oss att man inte ska ta på sig det som är snyggast när man är gravid utan hellre det som är bekvämt. De resterande månaderna är jag gravid, osnygg men jäkligt bekväm.





1 kommentar: