lördag 21 november 2009

uppfostran

Med ett barn på G så är det mer aktuellt än någonsin för mig och Mr Klister att diskutera barnuppfostran. Jag läser en väldigt intressant kurs just nu i Informatik och självklart diskuteras det mycket kring internet, mobiltelefoner och hur detta kommer att utvecklas och användas i framtiden. Högst intressant tycker jag, onödigt med internet tycker Mr Klister. Det märks kanske vem som är medie- och kommunikationsvetaren och vem som är musikern i vårt förhållande. Mr Klister hävdar att våra barn inte ska få mobiltelefoner förrän de fyllt 18 år. Stackars barn tänker jag. För min del är det helt ok att barnen har mobiler, dock tänker jag övervaka varje litet sms och samtal som sker och gärna har en spårare i telefonen så jag kan se var de är någonstans och svarar de inte efter tre ringsignaler så åker jag och hämtar dom och sen är det slut på det roliga för den dagen. Stackars barn tänker Mr Klister.

Man säger att den nya teknologin ger så mycket frihet, men hur mycket frihet finns det i att ständigt kunna bli övervakad?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar