söndag 1 november 2009

ont i röva

Idag känner jag mig tjock, har ont i röva(eller snarare i ländryggen) och mina fötter värker som om de blivit överkörda av en lastbil.

I början som gravad lax (Mr Klisters ordval) kissade jag ungefär 20 gånger om dagen. I alla böcker stod det snällt att så var det, men det skulle gå över så fort livmodern började flyttas uppåt. Kanon tänkte jag och utvecklade en form av sjätte sinne där jag kunde gå upp flera gånger mitt i natten och kissa utan att vakna helt. Nu i v 20 är jag nere i ca 15 gånger om dagen. Herregud det är ju inte normalt. Ibland känns det som att kissa är det enda jag gör. Så är jag törstig jämt med, inte konstigt så mycket som jag kissar.

På ultraljudet pekade barnmorskan på lillkillens huvud och sen på ett område bakom hans huvud "titta där ligger han med huvudet mot din urinblåsa". Inte konstigt att jag är kissnödig jämt, han ligger ju och retas med mig. Tror han att det är någon inbyggd vattensäng han har fått till sitt huvud eller? Det först jag ska göra när han kommer ut är att ta ett allvarligt snack om den här saken!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar