onsdag 4 augusti 2010

ajdå



Ajdå, nu har jag dubbelbokat igen. Eftersom jag spenderar de flesta dygnets timmar i en grupp bestående av mig, en bebis och en hund så har jag på något sätt blivit den som är ansvarig för saker som att hålla koll på vilken veckodag det är. Det visade sig att varken hunden eller bebisen var så bra på veckodagar så jag fick ta den. Däremot har hunden och bebisen stenkoll på mat-, sov- och gå ut och gå-tider.

Dubbelbokningen består av att min syster + sambo ska komma imorgon och inte torsdag nästa vecka som jag har fått för mig. Det hade inte varit ett problem om det inte var för att Mr kom med sina allra snällaste hundvalpsögon häromdagen och frågade om vi inte kunde gå på speedway på torsdag. Jo men visst kan vi det svarade jag då och hans ögon tindrade till av glädje. Att nu, dagen innan, komma och säga, nej tyvärr vi kan inte åka kommer att vara som att säga till ett barn att julafton är tyvärr inställt i år.

Nä, detta måste lösas.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar