tisdag 31 augusti 2010

febergosse

Lille snutten har lite feber efter sin vaccinspruta igår. Natten gick bra, han fick sova hos oss i sängen från tvåtiden och vaknade några gånger och grät. Lite busande och gosande hjälpte så somnade han om igen.

Igår åkte vi till affären för att storhandla en halvtimme innan de stängde och blev för första gången förföljd av en securitasvakt som om och om igen bad oss gå mot kassorna och betala. "jag ska bara..." sa jag bedjande och ryckte åt mig tvättmedlet "vi måste ha.." pep mr innan han snabbt kilade iväg för att hämta bönor. "barnmat.." sa jag och tittade på vakten med en desperat blick samtidigt som jag rafsade ner några burkar i vagnen. Jag tog upp inköpslistan och noterade att vi inte fått med oss alla varorna "kanske kan.." försökte jag förhandla med vakten för att vinna tid. "mot kassorna!" sa han bestämt och vallade oss framåt i gångarna fram till kassorna och väntade blockerande bakom oss så vi inte skulle återvända in i butiken. Borta vid blöjorna såg jag en desperat man med två blöjpaket i famnen och ett stort frågetecken i blicken mittemot stod en annan vakt. "jag ska bara.. Eh...vet inte vilken.." stammade mannen. "mot kassorna!" sa vakten bestämt och oförstående.

1 kommentar:

  1. Det är därför ni ska handla hos oss på ICA Värtan istället!
    I måndags gick de sista kunderna 35 minuter efter stängning och vi sa bara: "ingen fara, ha det så bra!" hela tiden.
    Våra vakter säger bara i efterhand "fan kunde de inte gå mot kassorna i tid eller?" ;)

    SvaraRadera