lördag 14 augusti 2010

påfrestande

Det är riktigt påfrestande för psyket att ha en hjälplös liten feberunge. Hans humör var på topp och trots 39.6 i feber busade han med oss och skrattade massa. Inte mycket gnäll alls men ändå oroade jag ihjäl mig hela natten och ryckte upp honom var gång snoret täppte till för mycket så han fick svårt att andas.

Nu mår han bra igen och har bara lite hosta kvar. Igår gick vi på stan några timmar och jag och Blixten hostade ikapp, folket i affärerna tog stora steg bort från oss och jag tror minsann att några plockade upp munskydd som de höll hårt för munnen och näsan samtidigt som de pekade och väste något om att vi var orena och smittobärare. Eller så inbillade jag mig bara det.

Vi blev i alla fall emottagna med samma värme som alltid på BVC och Lillskiten mätte 63 på längden och 7100 på vågen.

Idag ska vi ner till slottet så Sixten kan heja på när pappa spelar solo.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar