söndag 8 augusti 2010

bästa

det bästa med att vara föräldraledig är att man kan ställa in dagar. Eftersom man ändå inte har koll på vilken veckodag det är så gör det inte så mycket att man missar en dag. Jag hoppade till exempel helt enkelt över lördagen den här helgen.

Igår, som jag bestämde var en söndag, hade jag ont i huvudet hela dagen, ingen ork och ingen motivation. Då bestämde jag att det minsann var en söndag och alla vet att söndag är vilodag, det har Gud själv sagt. Så därför lyfte jag inte ett finger här hemma. Vi gick en promenad runt djurgården och sen gjorde vi inte mer. Självklart busade, gosade och lekte jag med Blixten hela dagen. Men det skulle jag aldrig ställa in frivilligt någonsin.

När jag slog upp ögonen idag var det visst söndag igen, dagarna går fort tänkte jag och valde självklart att inte ställa in den här dagen. Jag är inte dum, kommer det två vilodagar i rad tackar man och tar emot.

Blixten blir roligare och roligare för varje dag. Det händer så mycket i utvecklingen. De första tre månaderna var han en söt liten klump som sov ganska mycket och skrek när han ville något. Efter tre månader så började det hända saker fort, han upptäckte att Smulan fanns. Det kvittar hur förbannad han är på världen, går Smulan förbi börjar han skratta. Smulan har också upptäckt charmen men den lilla skrikbollen och hon står mer än gärna och spexar framför Blixten och njuter av hans entusiastiska skratt och applåder.

Den senaste veckan har han börjat gnälla om jag lämnar rummet och imorse började han gnälla varje gång Mr lämnade sovrummet. Mr går= Ledsen bebis, Mr kommer tillbaka= Glad bebis. Så höll de på ett tag tills Mr verkligen var tvungen att gå till jobbet. Man borde få ha flextid på morgonen avsatt för att kunna vara med om ens bebis gör något extra skoj på morgonen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar