fredag 11 juni 2010

Fire!!

Igår skulle jag natta Sixten vid 19.30 och eftersom han var lite gnällig lät jag honom somna i vår säng men det var inte bara han som somnade utan det gjorde även jag. Vid 00.30 vaknade jag med ett ryck då det luktade bränt i hela lägenheten. Yrvaken gick jag upp utan att väcka Mr Klister och gick ett varv i lägenheten. Det luktade gammal rök och väldigt skarpt. Jag väckte Mr och då berättade han att han gjort popcorn i grytan men glömt bort det och sen när han upptäckte det var popcornen brända så då hällde han vatten i kastrullen vilket utvecklade tjock rök som fyllde köket. Han hade öppnat alla fönster och tydligen varit inne i sovrummet och öppnat fönstret där.

Det är lite skrämmande att jag sov så djupt att jag inte vaknar av rökdoften eller av att någon öppnar alla fönster i lägenheten så det blir tvärdrag.

Idag luktar det fortfarande lite svagt av röken och jag har låtit två fönster stå öppna för att vädra ur.

Ikväll ska vi påbörja firandet av pyromanen och kanske fira att han inte brände ner huset.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar