fredag 18 juni 2010

god morgon

Alla utom Sixten somnade sent igår och ingen annan än Sixten var pigg imorse. Sen 5.30 har han legat mellan oss i sängen och jollrat och sparkat runt sig så han låg på tvären när vi vaknade.

På kvällarna tassar jag in i sovrummet och försöker vara så tyst som möjligt men det är helt meningslöst eftersom Mr kommer inklampamdes några minuter senare och tänder i taket och börjar ställa frågor.

Mr: Var e min mobil?
Jag: Ssccchh..

Mr: Har du sett min klocka?
Jag: Sssccchhhhh

Mr: vad ska jag ställa klockan på?
Jag: Scch!

Mr: Jag kommer inte ihåg vad vi ska öva på imorgon.
Jag: Ssssscccchhhhhhh

Mr: Vilken tid var det vi skulle åka?
Jag: Ssssssccccchhhhhhhh!!!!!!

Mr: God natt
Jag: Sssch ssch sschh va tyst för helvete

Mr: ja ja ja
Jag: Ssscchhhh



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar