söndag 13 juni 2010

ont

Jag har så jäklans ont i fötterna efter graviditeten. Jag har inte haft tid att fundera över det innan. På morgonen kan jag knappt stå upp och när jag suttit still länge gör det apont. Mr säger hela tiden att jag ska köpa nya skor som är ordentliga men jag lyssnar väl inte riktigt på honom. Nu googlade jag (google är min läkare) och fick jättemånga resultat om andra som också har ont i fötterna efter graviditeten. Vissa säger att det är graviditetsreumatism som man kan få när man ammar och andra säger att det är hälsporre. I vilket fall så hjälper det med ordentliga skor och inte gå på hårt underlag.

Nu mina kära gravida vänner ska ni ta och lyssna på mig, köp stödstrumpor för tusan, tveka inte bara gör det.

Jag som precis köpt nya sandaler med en platt stenhård sula i trä, men ack så fina.

Dags att köpa nya skor så jag slipper känna mig som en gammal tant när jag vaggar fram haltandes och stönar fram "aaahhj, oooohhh, iiisscccch, ajajajaj" varje gång jag reser mig.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar