fredag 11 juni 2010

vågar inte

Vågar jag lita på en främmande kaka som kommer på posten? Jag vet ju inte vem avsändaren är. Kan jag förlita hela kak- och efterrättsdelen av födelsedagsfirandet på en kaka i en kartong utan avsändare.

Det kanske inte ens är en kaka, jag har försökt sniffa lite på kartongen men känner inget. Tänk om det är en practical joke tårta. Så sitter vi där med vårt kaffe och höga förväntningar så är det en tårta i plast, eller sten eller av snor, ja vem vet. Tänk så besvikna vi skulle bli då.

Så jag tog tag i saken, jag bakar lite muffins. Inte vilka muffins som helst utan chokladhavremuffins som jag aldrig testar förut. Nu är ju det som kan hända att vi sitter med två efterrätter ikväll. Inte tänker vi gnälla över det eller. Jag har väl berättat att jag inte har några planer på att komma i form än, inte det här året, inte nästa heller kanske, jag siktar in mig på Sixtens student helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar