fredag 11 juni 2010

förberedelser

Eftersom det är födelsedag imorgon slog jag till på en dusch idag. Vissa dagar känner jag mig het som ett paket snabbmakaroner. Vissa dagar kastar jag avundsjuka blickar på makaronpaketet...

När jag duschat klart blickade jag ut över badrummet (visst låter det som att vi har ett gigantiskt badrum, det har vi inte) och tänkte "varför ligger den handduken där" samtidigt som jag tar upp den och börjar torka mig. Direkt efter kommer jag på att det är den handduken Sixten kissat på och i en hundradels sekund övervägde jag att torka mig vidare med den men tog sedan ett fräschare beslut och tog en snabbdusch.

Jag kände ett släng energi forsa över mig så jag tog på mig rena kläder också. De flesta kläder innehåller bebisspya eller så gör dem det inom 5 min från att jag tagit på mig dem. Om lillen inte kräker på mig så spiller jag garanterat något när jag äter eller dricker.



Fotobevis på hela och rena kläder. Dopklänningen i bakgrunden är Sixtens Beach -10 motivering. Han måste hålla sig i form så han kommer i klänningen.


Jag försökte hitta recept på en bra kaka till ikväll men hittade inget bra och ingen ork. Så vi gick på en promenad istället och hämtade posten och där i brevlådan låg en kaka som någon skickat till oss (kakan är till Mr förstås men vi kör hårt på en det-som-är-ditt-är-mitt-princip här hemma). Nu tänkte jag testa om detta funkar med städning också. Om jag sätter mig på samma ställe i soffan och tänker på att jag borde städa men inte orkar och sen går till brevlådan ligger det städning där i då??


Oroa er inte, inget är avslöjat Mr kommer inte få reda på kakan innan han kommer hem för han läser inte min blogg förutom när jag säger till honom att göra det. Han är född på 70-talet, blogg för honom är vad tacos är för mormor. Undrar vem vi ska tacka kakan för? Det kanske står i?

Brevlådan innehöll även en småbarnsförälders favoritläsnning: Buffé och Mama.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar