tisdag 22 juni 2010

gotland dag 1

Vi bor våningen under syrrans lägenhet i ett kryp in för oss själv. Under midsommarhelgen när de andra kommer ska vi bege oss till ett hus utanför Visby.

Dagen har ägnats åt i huvudsak två saker 1. spela Unu EXTREME, bästa Uno ever måste köpas. 2. Fixa hem en nyckel för att komma åt en nyckel.

Förklaring till punkt två i snabba drag. Vår bil vägrade starta, eller den starta men dog direkt. Vi lämnade in den och hälsade att skulle vara bortresta en vecka så vi ville ha den lagad innan eller lagom tills vi kommer hem. Det blev det senare alternativet. Idag ringde verkstaden och ville ha vår extranyckel till bilen för det kunde vara nyckeln det var fel på. What? Var vår reaktion, tattig verkstad som inte fattar hur man använder en nyckel. Då fick vi reda på följande: I nyckeln sitter ett litet chip som fungerar som stöldskydd. Inget chip = bilen startar men dör direkt. Njää, sa jag det låter ganska konstigt och vände mig till Mr för att förklara vad bilmeckarn sa.

Mr: eeehhmm, jag tappade nyckeln och då flög det ut en liten plastbit, sen visste jag inte var den skulle sitta så jag kastade den.

Bilmeckarn: Men det var nog inte den för det är ett chip inte en plastbit.

Mr: mmm, men plastbiten var inte av plast. Mer som ett chip, den såg konstig ut så jag kastade den. Jag kollade inte så noga.

Så nu har vi expressat hem en hemnyckel till svärfar som ska hem till oss och hämta extranyckeln till bilen och ta till meckarn för att se om det var den.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar