fredag 30 oktober 2009

smart hund

Smulan blir smartare och smartare för varje dag. Nu måste jag och Mr Klister prata engelska med varandra för att hon inte ska snappa upp allt vi säger. Till exempel går det inte att säga "Jag ska göra lunch nu sen tänkte jag att vi går ut med Smulan en lång runda". Hon snappar upp sitt namn och övrig information och springer genast bort till dörren och gör sig beredd. Delen om att vi ska äta lunch först tror jag att hon själv väljer bort att höra. Det finns inget sen det finns bara nu! Men om man säger samma mening på engelska och byter ut Smulans namn till hennes ryska smeknamn Schmulshkij så ligger hon lugnt kvar i sin fåtölj och tvättar sin lilla tass.

En "Anonym" person undrar väldigt mycket över varför jag tog bort inlägget om rånet och informerar mig om att det fortfarande går att googla vad jag har skrivit om det. Nu ska jag förklara för dig så du slipper fler frågetecken: Jag tog bort inlägget därför att det just nu pågår något större i mitt liv än att jag beskådade ett rån. Det lilla livet som växer i min mage är mycket större för mig än vad något jag bevittnat någonsin kommer att göra.

Jag måste tyvärr göra dig besviken, jag tog bort inlägget av helt fri. Jag har inte blivit ombedd av någon att ta bort inlägget, jag har inte blivit hotad till att göra det heller. Eftersom jag såg att rånaren blev fotograferad av en annan man på plats och jag även har sett att händelsen finns upplagd på TV4 play så bidrar min historia inte till fallet på något sätt. Om mannen åker fast så gör han det annars så gör han det inte. Jag är bara glad att ingen kom till skada och att det endast var pengar som försvann, pengar går att ersätta. Jag har inget intresse av att använda min blogg som någon plattform för att nyfikna människor ska spekulera kring rånet eller försöka driva någon detektivbyrå för att luska ut vem den desperate mannen kan vara. Tyvärr blev det så när fler och fler lämnade kommentarer på min blogg om vad de sett på brottsplatsen och deras personliga åsikter kring händelsen. Så jag tog bort inlägget för att det enda som det ska spekuleras kring i min blogg är vad min kommande son ska heta eller vilken färg jag ska måla hans spjälsäng i. Tråkigt tycker kanske du "anonym", det största och roligaste som någonsin hänt mig tycker jag.

Men tack för att du tyckte det var bra skrivit, tyvärr så kommer historien endast att framföras live från mig hädanefter och jag lovar dig, då är historien tusen gånger bättre!! Jag hoppas att du tycker allt "bebistjat" är lika bra skrivit och annars så får du hitta en ny spännande blogg att följa. Slutligen så hoppas jag att både du och jag slipper att bevittna fler hemskheter framöver annars så får vi starta en blogg som handlar om bara det ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar