fredag 2 juli 2010

dagens outfit




dagens bebisoutfit är inget annat än en blöja. Värmen är mindre mysig vissa dagar, nu har vi dragit oss undan ner i källaren. mattias kör mc, jag tvättar och blixten sover, det gör han mest hela tiden dessa varma dagar. Påminn mig att aldrig vara gravid under sommarmånaderna, fy tusan. Stackars Anna som jag ska träffa imorgon släpar på sin jättekula, eller stackars och stackars, hon ska ju få en underbar liten bebis om ca en månad. Då glömmer man ganska snabbt allt det jobbiga med graviditeten, jag längtar redan efter att gå igenom en graviditet igen. foglossning, halsbränna, svullna fötter, ryggont, för små kläder, svettningar och inte kunna resa sig ur sängen själv, bring it on. Eller oj, nu minns jag allt det jobbiga vi väntar nog och tar det om ett år eller två. Eller kanske när Sixten är 18 år, hur ska man hinna med två barn? Vad gör alla flerbarnsföräldrar? Hinner ni ens kissa i alla fall en gång om dagen? Har ni ätit middag den senaste veckan och i så fall hann ni laga den själv? Om jag säger ord som: sovmorgon, läsa bok, ta ett långt bad förstår ni vad jag pratar om då eller har ni helt glömt bort innebörden av de orden?

Jag är glad över att den där allra första perioden är över, jag trodde aldrig att jag skulle känna mig som mig själv igen, men nu är allt som vanlugt och åter i balans och det känns som att vi alltid har haft blixten. Men jag vaknar fortfarande flera gånger per natt för att kolla så att han andas.



1 kommentar:

  1. Wohoo, idag har det regnat men det är fortfarande VARMT! Mina små eller numer väldigt stora, korviga fötter gör så att jag vankar fram som en anka och svetten rinner.

    Höggravid på sommaren är inte att leka med.

    Skönt att livet blir lite mer normalt efter några månader, kan vara bra för mig att veta hehe!

    Kram från Anna Anka

    SvaraRadera