tisdag 13 juli 2010

Svett


Jag tänker klaga på värmen för jag klagar inte på regn. Jag klagar däremot på snö. Perfekt hade varit lite sol lite regn hela tiden.

Vi har gjort världens fynd. På Rusta hittade vi en kalluftsfläkt för 199 kr. Vi har välkomnat fläkten som om det var en ny familjemedlem. Jag låtsas ibland att det är en såndär framtidsrobot som brukar finnas i filmer vars enda uppgift är att stå fint på golvet och sprida kalluft omkring sig. Mr Klister bär med sig fläkten när vi byter rum och då blundar jag lite och låtsas att fläkten traskat efter mig in i köket av sig själv bara för att serva mig med kyla.

Även om jag älskar fläkten så älskar Mr den lite mer, var han än är så är fläkten där och han har ett lugnt fridfullt ansiktsuttryck när den svala luften träffar hans ansikte. Ibland går han och hämtar Sixten så står de där i tystnad framför fläkten.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar