lördag 31 juli 2010

pride



eftersom jag missade lundakarnevalen i år var jag fast besluten om att se prideparaden. Jag kände ett tämligen stort behov av att se ett långt tåg med mer eller mindre utklädda människor glatt skrika ut sina rättigheter. Däremot har jag inte det minsta behovet av att se studentflak någonsin i sthlm stad igen, hujedamig vad trist. Inga roliga bilar, inga klämkäcka ramsor på banderoller, inga inövade sånger eller hejaramsor. Bara massa fulla ungdomar(som inte ens kkätt upp sig!?!) som häller tonvis med öl på sig själv (ja, på sig själv!?!) skrällig musik från bauta högtalare och kastar ölburkar på förbipasserande bilar och fotgängare.


nej tackar vet jag dagens flator och fjollor de visste minsann hur man underhåller sina åskådare och stolta var dom också. Kanske därför det finns en halv miljon åskådare till prideparaden och typ 5 st åskådare till studentflakensparad(troligtvis några föräldrar som känner sig dittvingade)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar