lördag 17 juli 2010

utmattad

Jag orkar egentligen inte skriva. Vi ska åka till skåne tidigt imorgon men jag orkar inte packa. Jag borde gå och duscha men jag orkar inte resa mig från soffan. Jag har umgåtts med två stycken treåringar i två dagar.

Jag förstår inte var barn får all sin energi från. Jag hade precis börjat tycka att Sixten var lite livlig och sprattlade runt mycket, men i jämförelse med tvillingarna såg han nästan apatisk ut, nästan som om han inte rörde sig alls. Man kan tro att Mr skulle bli avskräckt från att skaffa fler barn, men icke, han var visst riktigt underhållen av de två busungarna. Det är nog för att de är så söta, världens sockersötaste busungar meeen vilken energi. Jenny och Stefan samarbetar som en hel armé "jenny! glaset!" ropar stefan, "stefan! hon sticker!" hojtar Jenny, kort och bestämd kommunikation håller ordning på torpet och inte ett enda barn försvann eller skadade sig. Det tycker jag är måttet för en lyckad semester.

Jag hade kunnat lägga upp en bild eller två nu men det orkar jag inte.

Sixten uppskattade sitt besök på Junibacken, det skulle man inte kunna tro för en 4-månaders. Men han hittade ett väldigt fint golv som han gärna ville speja ner på från sin BabyBjörn så Mr fick traska runt på golvet ett tag, försökte han lämna började Sixten skrika. Man kan inte lura en 4-månaders som hittat sitt favoritgolv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar