onsdag 28 juli 2010

sötfisen



sötfisen blev trött lite tidigare än vanligt och väldigt gnällig så jag la honom i vår säng och trodde bara att han skulle sova en timme men han snusade in sig i kudden ordentligt och såg sin chans att få sova hela natten mellan mamma och pappa. Så visst får han det. Han sover som en kung i mitten och vi ligger som stela vandrande pinnar balanserande på vars en sängkant för att inte störa det sovande barnet. Kanske därför jag är trött jämt?

från en sak till en annan så måste jag skaffa en baddräkt. Dags för babysim snart och min mage ser ut som en randig tom julklappsäck. Ibland försöker jagg påminna den om att den ska dra ihop sig med en sit up eller två men jag tror den bestmt sig för att bara hänga där i väntan på att ett nytt barn ska komma och fylla upp den så den blir så ståtlig igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar