onsdag 7 juli 2010

Gravid: Tips 1

Eftersom jag har varit gravid i 40 veckor och förälder i snart 4 månader är jag självklart en fullfjädrad expert på graviditet och barn upp till 4mån.

Så nu delar jag med mig av mina expertkunskaper och vi börjar från början. Graviditeten brukar ge sig till känna med ett hysteriskt irriterande illamående. Ni som slipper/ har sluppit illamåendet säger jag GRATTIS! till er andra säger jag två ord: Ingefära och mariekex.

Att äta mariekex hela tiden håller en balans, för det man inte får bli är för hungrig eller för mätt. Tvinga din karl att stå för matlagningen, undvik att äta maträtter du egentligen tycker om för allt som gjort dig illamående kommer du inte kunna äta igen.

Köp färsk ingefära. Jag hade en liggande i köket så jag kunde springa och lukta på den där illamåendet slog till för hårt. Det fungerar även utmärkt att riva och ha i vattnet. Ginger ale går även bra att dricka och drick så mycket du kan för man är ta mej tusan törstig hela tiden.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar