lördag 22 maj 2010

Är du inte rädd om din bil???

Kära Granne!!

Nu är det tredje gången du och din stora jävla bil bestämmer er för att parkera 3 cm från vår bil så att det är nästintill omöjligt att ta sig ut. Är du inte rädd om din fina bil?? Är du inte det minsta medveten om att jag tar mig in och ut från parkeringsfickor lika smidigt som en treåring cyklar utan stödhjul...Troligtvis kommer du bli medveten om det idag. För idag är det jag som kör och den enda hjälpen jag har att hålla utkik bakåt så jag inte kör in i din bil är en två månaders bebis och en hund. Det låter inte så bra för din bil va? Nä, det skulle du tänkt på innan du skaffade en gigantisk jeep som hör hemma i terrängen och inte på östermalmsgator. Sådeså! Skaffa en bil som får plats i en parkeringsficka eller flytta ut på landet där din bil hör hemma.

Hejdå!

Så där ja, då får vi bara hoppas att min granne även följer min blogg. Undertiden sitter jag här hemma och gör upp en plan på hur jag ska ta mig ut från parkeringsfickan utan att dra på mig för mycket repor. Vrid ratten liite, backa liiite lite lite, vrida ratt igen kör fram liite liiite lite, vrid ratt backa pytte, vrid ratt kör fram lite, vrid ratt tappa tålamodet och krocka bort de jäkla bilarna och kör som en dåre därifrån.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar