torsdag 27 maj 2010

slumra in

Sixten ligger i sin säng och sover, Mr ligger i soffan och sover och Smulan ligger i fåtöljen och sover hon med. Jag känner mig lite trött men vet mycket väl att om jag får för mig att blunda i några sekunder så kommer något av följande hända:

1. Sixten vaknar (myyyket troligt)
2. Telefonen ringer (vad är det för fel på er människor varför ringer ni alltid när jag sover)
3. Mr sparkar på mig för att få mer plats i soffan (händer ofta)
4. Jag vaknar av akut nackspärr eftersom jag sitter upp och sover (Mr lämnar lite plats över till mig i soffan)
5. Jag vaknar med ett ryck av ångest över att jag sover bort värdefulla minuter eftersom jag egentligen borde diska, hänga upp tvätten eller plugga (alla måsten hänger alltid som ett tuuungt moln över mitt huvud)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar