lördag 1 maj 2010

ingen pli

Jag har ingen pli på min karl. Jag har gått här hemma och demonstrerat hela dagen och skrikit ut den gamla härliga slagdängan: "Lydig man är lycklig man!" följt av ett "Diska för faaaan".

Mr anser att han är ledig idag och är därmed ledig från allt ansvar, min uppfattning är att han är ledig från jobbet men då börjar självklart jobbet här hemma sen höll jag ett långt första maj tal om hur jobbigt det är och hur mycket jag har att göra om dagarna med Sixten och ta hand om honom. Jag hade eventuellt fått liiiite medlidande om det inte varit för att Sixten sov hela dagen idag och var världens gullunge när han var vaken och kunde ligga själv och jollra lyckligt. Nu köper inte Mr mina det-är-så-jobbigt-att-ta-hand-om-en-bebis-hela-dagen-så-nu-får-du-diska-och-städa-för-att-visa-medlidande utlägg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar