onsdag 5 maj 2010

puuffhh

Jag kan lätt tas för Mat-Tinas okända tvillingsyster nu när jag spenderat timmar åt att rädda maten i frysen. Jag har stekt korvstroganoff med en hand, vaggat lillen med den andra samtidigt som jag rullat köttbullar i armhålorna och skalat räkor med tårna. Mitt i allt matlagandet och framförallt småätandet (min frukost har pågått från 08 till nu) tog vi oss ut på en behövlig långpromenad för att rasta bort lite av de mängder korv jag och Smulan satt i oss under dagen.

Nu ska jag varva ner efter den här smått stressiga dag som började med att Mr skrek i panik att maten i frysen höll på att tinas upp. Jag tror nog att han var mest rädd för att köttfärsen från Irland som jag köpt hem utan hans medgivande skulle tina upp, få liv och jaga honom som en galen ko genom lägenheten. I går stod tacos på menyn, mitt i maten tittar Mr kritiskt på sin taco och frågar om det är den där Irländska köttfärsen jag stekt. Jappsidoo svarade jag glatt och moffade i mig en stor tugga köttfärs. Under tystnad åt han upp sin mat och efteråt anade jag en smula panik i hans blick då han lutade sig tillbaka i soffan och lät maten smälta i magen på honom och han nästan kunde känna galna-ko-sjukan spridas i kroppen. Hypokondriker som han är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar