torsdag 31 december 2009

Året som gått och det som kommer

Vad har hänt under året som gått?

Det började med en helt ny lägenhet i Örebro som Mr inte hann bo något i för ett jobberbjudande lockande i Sthlm. Samtidigt började jag ett nytt jobb i Örebro. Första månaderna på året spenderade jag på tåget mellan sthlm-örebro känns det som. Smulan blev årets bästa hund på att åka tunnelbana och tåg. Fram till sommaren fick det vara nog med pendlandet så då flyttade även jag och Smulison upp till storstan. Inte hann vi bo där länge förren ett litet frö planterades i min mage, men det dröjde till slutet av sommaren, närmare bestämt 3 augusti, innan poletten trillade ner och vi blev medvetna om det lilla fröet som sakta växte sig större. Året tog minst sagt en ny vänding där och helt plötsligt började allt fokusera kring den här lille personen vi inte visste vem det var. Månad för månad växte både vår lilla bebis och min mage. Jag började ett nytt masterprogram men kände att det var helt fel och bytte snabbt inriktning. Distanskurs blev lösningen och passade bra då mitt illamående fick mig till att inte vilja lämna lägenheten mer än nödvändigt under de första veckorna. Mr fick förlängdtjänst på sitt jobb och det blev därmed bekräftat att vi ska spendera hela 2010 i Stockholm.

Jag är glad över att vi har ett hem som vi trivs i, en bebis som sparkar för fullt och visar tecken på att allt är som det ska och massa underbara personer runt omkring oss. För ett år sen hade jag ingen aning om att vi skulle byta stad och gå i väntans tider. Idag har jag ingen aning om var vi ska spendera 2011 men jag känner på mig att det kommer bli bra! Vi tar ett år i taget, välkommen 2010. Bring it on!

Gott nytt år på er!




1 kommentar: