torsdag 17 december 2009

jobb jobb

Nu hinner jag inte känna av så mycket julstämning. Mest jobb hela tiden. Fast jullåtar har jag redan fått nog av för vi spelar samma skiva om och om igen hela dagarna på jobbet och jag får frispel i min hjärna snart.

Tack för Ullared svaren, jag ville veta för att Mr Klister är helt säker på att serien spelades in förra året och jag är säker på att det är det här året. Självklart måste jag vinna den här diskussionen :

Nu har jag en ny fråga:

På en av våra julskivor som saknar fodral så finns det med en låt som är lite som en visa och jag vet att vi sjungit den när jag var liten och en del av texten är: Blott döden blott döden kan bryta dessa band.

J
ag vet inte varför den är med på julskivan för det är inte någon jullåt tror jag och det är inte någon speciellt bra låt alls tror jag heller. Jag hör aldrig med än textraden om döden så jag vet inte vad den handlar om mer men jag kan inte sluta nynna på den (samma melodi om och om igne) men Mr klister hör inte vad det är jag nynnar på. Hjälp mig :)

Nu ska jag jobba!

Bye



2 kommentarer:

  1. Är nu helt säker. :) Spelades in detta året! Ge Mattias en tröstande kram från mej ;)

    SvaraRadera
  2. Det är en visa som heter: "Jag gick mig ut en afton"...Den börjar iaf: Jag gick mig ut en afton uti den lund så grön.

    Den handlar om en pojke som möter en flicka och de blir sååååå föräldskade att blott döden kan lossa deras kärleksband :)
    Har för mig att det kan vara en ringlek också som man leker runt julgranen...

    SvaraRadera