lördag 19 december 2009

sushi

Nu sitter jag i min ensamhet och väntar på att jag ska bli riiiktigt hungrig och då ska jag hugga in på sushin som står och väntar framför mig.

Det där med glädje och ledig söndag tar jag tillbaka. En 4 h arbetsdag blir det imorgon faktiskt, men glädjen i det är att söndagar bjuder på så fint OB. Det är glädje.

Jag är sjukligt trött nu och ska spendera kvällen i soffan i väntan på att nattgästerna dyker upp någon gång i kväll/natt.

Snökaoset är enligt mig över men bussjäklarna kör fortfarande inte som de ska. Idag efter jobbet körde tre bussar förbi mig. Jag som tänkte vara smart och börja gå hemåt blev omkörd mellan varje busshållplats. Så jag stannade kvar på en i hopp om att fler bussar skulle dyka upp oannonserat men nej, 11 min stod det på tavlan men 15 min tog det innan bussen kom.

Kom igen nu busstrafiken, inte kan vi väll hålla på så här varje gång det dyker upp lite snö? Det är ju faktiskt plogat på vägarna. Jag vill inte klaga, bara säga lite peppande: Kom igen, det här klarar vi. Hålla tider kan vi!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar