onsdag 30 december 2009

snökaos i skåne

Det är snökaos i skåne säger mamma varnande. Halt på vägen är det, får vi reda på när vi sitter i bilen på väg ner till Skåne. Så fort vi närmar oss skånegränsen förvsinner var enda liten snöflinga och det är helt snustorrt på vägen. Bröderna G skrattar högt åt varningarna och försöker lokalisera snökaoset.

Dag 1 i skåne är avklarad. Vi har sovit gott i mormors sängar, sprungit som tokar på stan och ätit massvis med taco. Snart sla vi (läs: mamma) göra smörgåstårtan till imorgon.

Det märks att magen växt på ordentligt, tydligen finns det en poäng med mammakläder för min mage får inte plats i de vanliga kläderna. Efter mycket spring i affärer hittade jag något som jag kunde dra in magen i och outfits till samtliga tre fest tillfällen är införskaffade.

Imorgon åker vi till bröderna G's faster, som har varit klok nog att bosätta sig i Skåne, och hälsar på sen blir det nyårsfirande i Ystad.

För någon morgon sedan kunde Mr känna formen av Sixtens ben i min mage. Tänka sig vad han växer vår lille kille och snart ska han komma ut till oss!

Nu ska jag lägga mig i soffan, jäsa och tjata till mig lite massage av Mr.

Mr fotar flitigt med vår nya kamera och bilder kommer att läggas upp inom kort.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar