lördag 26 december 2009

en dag kvar

Imorgon är min sista schemalagda dag på jobbet. Idag fick jag vagga hem tidigare från jobbet, min kropp orkade inte med det planerade 14h passet. Sen ska jag bara ägna min tid åt distansstudier och ligga hemma i soffan och bli tjockare och tjockare.

Ska bli skönt att inte vara så trött att jag stupar varje kväll.

Julens bilder ska snart läggas upp. Jag kom ihåg att ta med mig kameran och jag kom ihåg att ta ca 5 bilder. Bättre lite än inget. På tal om bilder är jag och Mr på jakt efter en systemkamera så vi kan ta fina bilder på vår lille son.

Igår kväll roade jag mig med att sortera de kläder vi köpt in till Sixten Blixten. Först sorterade jag allt i storleksordning därefter färgmatchade jag allt. Sen la jag ner allt i oordning så jag kan få nöjet att sortera allt snart igen.

Imorgon kväll när jag har tid ska jag lägga upp bild på världens finaste julklapp som min kära syster gav oss. En gunghäst till Sixten som hon målat och klätt själv. Visserligen dröjer det lite innan han kan använda den men den är alldeles utmärkt att placera in på Sixtens rum när det är dags att fixa till där inne.

I januari ska vi ha projekt barnsäkerhet här i lägenheten. Först ska vi rensa ut i förrådet och sen ska vi rensa bort massa från lägenheten så det finns lek och kryp yta. Vi ska även fixa till i gästrummet så det blir ett lekrum och senare även sovrum för Sixten men samtidigt kan användas som gästrum så vi kan ha vänner och familj på besök ofta. Visst dröjer det innan han är i behov av ett eget rum, men projekt tar alltid längre tid än planerat så det är lika bra att börja ta tag i allt så fort som möjligt.

Förresten så var vi hos barnmorskan den 23e och allt var som det skulle och magen växer som den ska och vi fick även reda på att vi är garanterade förlossningsplats på BB Stockholm. Det var en lättnad att få reda på att vi har en garanterad plats och på så vis slipper risken att bli hänvisade till något annat BB när det är dags att föda.

god natt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar